Forsikring

Forsikring

 

Danskerne bliver overdænget med diverse forsikringstilbud via annoncer i aviser, og tv reklamer. Så det kan være svært at få overblik over hvad fair og rimelige forsikringspriser er. Hvornår betaler man den rette pris for det forsikrings produkt man har tegnet? Hvoilken forsikring dækker det behov man har for forsikring? Er dækningen i den forsikring man har eller overvejer at tegne for god det vil sige at den dækker mere end man har behov for? Hvordan sammenligner man de forskellige forsikringstilbud og udvælger lige den forsikring der dækker ens behov og giver mest for pengene? Det er ikke altid nemt!

 

  • Kan man stole på hvad forsikringsselskaberne lover en?

 

Forsikringsverden har længe haft problemer med at kommunikere deres ’produkt’ ud til kunderne i et forståeligt sprog, og hvor man som kunde ved hvad man forsikres imod og for, og i hvilken udstrækning forsikringen er dækkende.

Dette har gjort, at man som kunde i mange tilfælde vælger en forsikring og et forsikringsselskab, som måske viser sig ikke at have været den optimale løsning, særligt når man får kigget deres forsikringspriser efter i forhold til det de reelt dækker. Måske finder man endda ud af, at forsikringen ikke dækker det som man troede, hvilket kan have enorme økonomiske konsekvenser for ens personlige økonomi. Mediernes beskrivelse af sådanne tilfælde, har om muligt gjort forsikringsselskabernes arbejde endnu svære, eftersom der hersker en form for mistro mod dem fra folks side.

Det vil sige, at det er op af bakke fra starten når det gælder om at få kunderne ind i folden. Men modsat har det sikkert også medvirket til en selvransagelsproces hos forsikringsselskaberne, som har været tvunget til at kommunikere deres ’produkter’ bedre ud, og samtidig forbedre deres services og ikke mindst gøre deres forsikringspriser tydeligere - om sidstnævnte er lykkedes godt nok er et åbent spørgsmål.

 

Mange forsikringsselskaber tilbyder derfor også storkunde-fordele hvis man har flere forsikringer indenfor samme selskab. Man forsøger at holde på kunden og måske ikke tjene på alle forsikringsprodukterne man sælger til kunden. Dette er ofte en fordel for kunden. Det svarer til at vi går i en dagligvarebutik efter billige tilbud og så køber varer som butikken tjener på. ALt i alt giver det ofte en bedre deal for forbrugeren. Der er flere forsikringsselskaber som tilbyder en sådan forsikringsløsning.

 

Alt i alt så gælder det også indenfor forsikring, at ser man sig godt for kan man få sig et bedre overblik over de forsikringsselskaber som tilbyder de bedste og måske billigste forsikringer, indenfor forskellige produktkategorier, såsom bilforsikring og boligforsikring mv. Læs på siderne her om nogle af de fakta og spørgsmål det kan være godt at interessere sig for som kunde hos forsikringsselskaberne